دکوراسیون داخلی

معرفی آلیاژهای معروف در صنعت دکوراسیون داخلی

گالری فاضل مشهد

برنج

برنج به انگلیسی Brass از ترکیب مس و روی تشکیل می شود. به ترکیب این آلیاژ با عناصر دیگر برنز می‌گویند تغییر می‌کند. برنج‌های مس و روی که عناصر اضافی مانند قلع، آلومینیوم، سیلیسیم، منگنز، نیکل و سرب دارند به عنوان برنج‌های آلیاژی نامیده می‌شوند. برنج ها قدمت تاریخی دارند در زمان هایی که انسان هنوز فلز روی را نمی شناخت با ذوب کردن مس همراه با کالامین (سنگ معدن فلز روی) برنج تولید می کرد.

برنج معمولاً قابلیت چکش خواری بیشتری دارد. دارای دمای ذوب ۹۰۰ تا ۹۴۰ درجه سلسیوس است. درجه سختی و نرم بودن آن می‌تواند با تغییر نسبت مخلوط مس و روی تغییر کند. مس داخل برنج خاصیت میکروب کشی به آن می دهد. به همین دلیل از این فلز در دستگیره و دیگر فلزات رایج در بیمارستان ها استفاده می شود. خوشبختانه امروز بیش از %90 از فلزات برنج بازیافت می شوند. خاصیت مغناطیسی فلز برنج کمک می کند تا از فلزاتی که با آن ها مخلوط شده است جدا شود. از این آلیاژ به دلیل خواص ویژه و شکل و رنگ آن در جاهای مختلفی استفاده می‌کنند، در طراحی دکوراسیون داخلی به خاطر رنگ تقریباً طلایی اش مورد استفاده قرار می گیرد.

گالری فاضل مشهد

بلور یا کریستال

بلور یا کریستال به فرانسوی (Cristal) به مواد معدنی جامدی گفته می شود که اجزای سازنده آن مولکول، اتم یا یون ها می باشد. واژهٔ کریستال ریشهٔ یونانی دارد و به معنی منجمد شده در اثر سرما است. یونانی‌ها اعتقاد دارند اگر آب مدتی در دماهای بسیار پایین نگه داشته شود، به حالتی در می آید که در دماهای بالا پایدار است. بلور نیز واژه‌ای پارسی است، هم ریشه با واژه برلیس (βήρυλλος) به زبان یونانی به معنای زمرد و زبرجد است.

از محصولات کریستالی گاری فاضل دیدن فرمایید.

گالری فاضل

آلومینیوم

آلومینیوم به فرانسوی (aluminium) عنصری شیمیایی با عدد اتمی ۱۳ و نشان شیمیایی Al می باشد. چگالی این فلز کمتر از سایر فلزات رایج است، آلومینیوم از نظر ظاهری و هم از نظر رنگ و هم از نظر توانایی زیاد در انعکاس نور، به نقره شباهت دارد. این آلومینیوم دوازدهمین عنصر رایج در جهان تبدیل است.

اولین مطلب نوشته شدهٔ راجع به آلومینیوم توسط مورخ یونانی هرودوت، به قرن پنجم قبل از میلاد می باشد. گذشتگان  از آلوم به عنوان یک تثبیت‌ کننده رنگ و برای دفاع از شهر استفاده می‌کردند. و پس از جنگ‌های صلیبی، آلوم، به عنوان یک مادهٔ ضروری در صنعت نساجی اروپا به کار برده می شد.

آلوم : در رده سنگ های معدنی قرار دارد و در عطاری‌ها موجود بوده و برای اهداف پزشکی استفاده می شود، همچنین به عنوان ماده ای ضد عرق و برای پاکسازی دندان شناخته می‌شود و تمامی خواص آن به دلیل سولفات آلومینیوم موجود در آن می‌باشد.

گالری فاضل مشهد

شمش آلومینیوم

شمش به انگلیسی (Ingot) یک قطعه تقریباً خالص است که با توجه به فرآیندهای دیگر به شکل‌های مختلف ریخته‌گری می‌شود. به قالب‌های کوچک فلزات که با طول کمتر از ۲ هستند شمش گفته می شود. برای طلا، مس و آلومینیوم و کاربرد زیادی دارد. دارای سطح مقطع ذوزنقه ای می باشد. در واقع شمش‌ها محصولات نیم‌ساخته‌ای هستند که در مراحل بعد تحت فرآیندهای دیگر به قطعات مورد نیاز در می‌آیند.

گالری فاضل

چوب

چوب به انگلیسی (Wood) از نظر گیاه‌شناسی، بخش جامد و سخت زیر پوست ساقه درخت یا دیگر گیاهان چوبی است. اگرچه در باور عموم چوب تنها در درخت و بوته یافت می‌شود، از نگاه علمی در همه گیاهان آوندی نیز وجود دارد. چوب بی‌گمان یکی از بهترین و سودمندترین مواد خام طبیعت است و بدون آن بشر هرگز به سطح پیشرفت و رفاه کنونی نمی‌رسید.

چوب ابتدا، ماده‌ای حیاتی برای ساخت ابزارهای اولیه خانه، قایق بود. و سپس، برای ساخت اکثر اشیا و ابزارهای سودمندی که انسان برای پیشرفت زندگی خود به آن‌ها متکی بود، به کار رفت. امروزه بخشی از فناوری چوب بر اثر تلاش صنعتگران باقی مانده است، ولی بیشتر آن ها با روش هایی که نتیجه انقلاب صنعتی است بشر، جایگزین شده است.

چوب تنها منبع طبیعی تجدیدپذیرمی باشد. نفت و زغال و دیگر معادن سرانجام روزی تمام خواهند شد. چوب جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد جهانی دارد. تولید سالانه چوب در جهان ۲۵۰۰ میلیون متر مکعب است. خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی چوب آن را فعلاً بی‌جانشین کرده ‌است. جالب است است بدانید در کیهان چوب از خیلی از موادی که به نظر ما انسان‌ها در زمین با ارزش و زینتی است، (طلا – الماس) با ارزش‌تر و بسیار کمیاب‌تر است. با توجه به این موضوع مشاهده درخت در نقاطی غیر از زمین در حال حاضر کم است.

گالری فاضل مشهد

نتیجه گیری

گالری فاضل در مشهد ارائه دهنده انواع آینه و شمعدان برنجی، شمش آلومینیوم، کریستال و … با سال ها تجربه در طراحی و تولید لوازم داخلی منزل آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *