لوستر

چند نکته در مورد خرید و نگهداری لوستر

چند نکته در مورد خرید و نگهداری لوستر
لوستر را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن لوستر

یکی دیگه از موضوعاتی که اهمیت زیادی داره، نگهداری لوستر به روش صحیح و کاربردی می باشد. لوستر آلوده به گرد و خاک، می‌تونه زیبایی خونه‌ی شما رو نیز تحت تاثیر قرار بده. اگر لوستر کریستالی دارید، باید هر چند وقت یک بار، اون‌ رو به خوبی تمیز کنید. چرا که کریستال‌ها باعث بهبود نوردهی لوسترها می‌شن.

اما برای نگهداری لوستر‌های مختلف، راه‌های متفاوتی نیز وجود داره. به عنوان مثال برای تمیز کردن لوسترهای برنزی یا برنجی نمیشه از وسایل شوینده معمولی استفاده کرد.

تمیزکاری و نحوه نگهداری لوستر چوبی

چند نکته در مورد خرید و نگهداری لوستر

برای تمیز کردن لوسترهای چوبی، می‌توانید از یک دستمال مرطوب شده استفاده کنید و به آرامی روی بدنه‌ی لوستر بکشید. در بیشتر مواقع، حباب‌های روی لوسترهای چوبی از خود لوستر جدا هستند و شما می‌توانید به صورت جداگانه آن‌ها را تمیز کنید. جنس این حباب‌ها از شیشه بوده و تمیز کردن آن‌ها با شیشه پاک‌کن یا آب، مانعی ندارد. اگر لوستر شما مدت‌هاست که تمیز نشده و لایه‌ای از خاک روی آن را گرفته است، می‌توانید از یک دستمال پارچه‌ای که کمی به شیشه پاک‌کن آغشته شده است، استفاده کنید.

تمیزکاری لوستر کریستالی

به طور کلی وسایل شیشه‌ای، گرد و غبار و چربی زیادی را به خود می‌گیرند. اگر گاز شیشه‌ای داشته باشید، حتما از این موضوع باخبر هستید. لوسترهایی که دارای کریستال‌های شیشه‌ای هستند نیز احتیاج به تمیز کاری هفتگی دارند. برای تمیز کردن کریستال‌ها، می‌تواند یک پارچه را به شیشه پاک‌کن آغشته کرده و بعد از نگه داشتن یک کریستال در دستتان (برای جلوگیری از تکان خوردن کل لوستر) به آرامی کریستال را تمیز کنید

تمیزکاری لوستر برنجی یا برنزی

این دسته از لوسترها، به دلیل جنس بدنه‌ی خاصی که دارند، به راحتی و با مواد معمولی تمیز نمی‌شوند. در نگهداری لوستر ابتدا به خاطر داشته باشید تمیز کردن و گردگیری روزانه‌ی این لوسترها با پارچه‌ی خشک، کاری ضروری‌ست. اما اگر مدت‌هاست لوستر خود تمیز نکرده‌اید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • قبل از شروع هر چیزی، فیوز برق را خاموش کنید.
  • محلول مایع ظرفشویی و آب گرم را به آرامش و با استفاده از یک دستمال، روی لوستر بمالید.
  • سپس با استفاده از دستمال دیگری، محلول را از روی لوستر پاک کنید.
  • لوستر را خشک کنید.
چند نکته در مورد خرید و نگهداری لوستر

انواع راه های تمیز کردن و نگهداری لوستر

در ادامه مطلب به پاسخ سوال هایی مرتبط با نگهداری لوستر از جمله: چطور لوسترها را تمیز کنیم؟ انواع راه های تمیز کردن لوستر چیست؟ بهترین راه برای تمیز کردن لوستر چیست؟ می پردازیم

تمیز کردن لوستر با پر دسته بلند

در این روش بدون نیاز به مواد شوینده می توانیم به راحتی گرد و غبار و تار عنکبوت ها را از روی لوستر بزدایید. که بهتر است هفته‌ای یکبار لوستر را تمیز کنید تا مقدار چسبندگی گرد و غبار کمتر باشد و لوسترها به راحتی تمیز شوند.

تمیز کردن لوستر به روش قطره ای توسط الکل

در این روش برای تمیز کردن لوستر ابتدا برق لوستر را قطع کرده و لامپ و قسمت بالایی لوستر را با پلاستیک می پوشانیم تا آب وارد آن نشود سپس یک پارچه ضخیم و قابل شستشو زیر لوستر پهن می‌کنیم تا قطرات آب و الکل کف را خیس نکند و روی فرش شما نریزد،همچنین از شکستن قطعات لوستر جلوگیری کند زیرا امکان سقوط وجود دارد. سپس یک پیمانه الکل را با سه پیمانه آب مخلوط می کنیم و بر روی قطعات لوستر اسپری می کنیم  به طوری که کاملاً خیس شود و قطرات آب و الکل چکه کنند . در این زمان بهتر است از دستمال استفاده نکنیم تا بر روی قطعات بلوری لوستر ردی باقی نماند و لوستر کاملا تمیز و شفاف شود. بعد از این که لوستر خشک شد برای درخشندگی بیشتر می توانید از یک پارچه برای پاک کردن کریستال ها استفاده کنید .

تمیز کردن لوستر با دستکش‌های پارچه‌ای

در این روش یک پیمانه آب سرکه با سه پیمانه آب مخلوط می کنیم و بر روی دستکش اسپری می‌کنیم و با کمک انگشتان دست تمامی قسمتهای لوستر را تمیز می کنیم که این کار باعث تسلط بیشتر  و کم شدن احتمال آسیب هایی که ممکن است به هنگام تمیز کردن لوستر بشود خواهد شد. در این روش ممکن است به دو جفت دستکش احتیاج داشته باشیم زیرا امکان دارد دستکش کثیف شود و تمیز کردن لوستر با دستکش کثیف سبب  لکه های جدید بر روی لوستر و کریستال های آن  شود و از درخشش لوستر  بکاهد در این صورت دستکش ها را تعویض کرده و به تمیز کردن لوستر ادامه دهید.

تمیز کردن و نگهداری لوستر با جدا کردن قطعات

قبل از این کار حتماً از آن عکس بگیریم تا آخر کار برای سوار کردن قطعات به مشکل بر نخوریم این روش از میان  روش های دیگر به صبر و دقت بیشتری احتیاج دارد و زمان بر است .

در این روش ابتدا یک پتوی نسبتاً ضخیم زیر آن پهن کنید تا از سقوط و شکستن لوستر جلوگیری شود . سپس به کمک یک نردبان یا صندلی به آن نزدیک می‌شویم  بهتر است نردبان یا صندلی دارای ارتفاع مناسب باشد تا به گردن شما آسیب نرسد و قطعاتی که جدا می شوند را باز می‌کنیم و به کمک  آب و مایع ظرفشویی می‌شویم بطوریکه اول یک ربع در این محلول قطعات را می خیسانیم تا  بماند و بعد آبکشی کنیم، البته بهتر است در این روش از پارچه های ضخیم برای تمیز کردن استفاده نشود تا از خط افتادن بر روی قطعات  و کریستال ها جلوگیری شود. در آخر بر روی پارچه ای تمیز و حوله ای قرار می دهیم تا خشک شود. نکته ای که باید به آن حتما توجه شود این است به هیچ وجه برای اتصال قطعات عجله نکنید و قطعات را خیس نصب نکنید.

تمیز کردن لوستر با لیمو

لیمو به دلیل داشتن خاصیت اسیدیته قوی در تمیز کردن و نگهداری لوستر به خوبی عمل میکند و از بین برنده ی قوی لکه های چربی می باشد . اگر قسط تمیز کردن لوستر آشپزخانه ی خود را دارید حتما از این روش استفاده کنید . در این روش میتوانید برش های لیمو را به بلور های لوستر بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه با دستمال نانو نمدار لوستر را تمیز کنید.

نتیجه گیری

شما میتونید برای خرید لوستر در مشهد به گالری فاضل مراجعه کنید، همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی و طرح تعویض می باشند، برای مشاهده انواع محصولات گالری فاضل کلیک کنید. 

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده  مدل ها برایتان مشکل شده باشد، یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، گالری فاضل می باشد .در صورتی که برای انتخاب محصول مد نظرتون به مشکلی برخورد کردید و یا سوالی داشتید می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *