آینه و شمعدان

راهنمای خرید بهترین شمعدان (لاکچری)

گالری فاضل

شمعدان یکی از لوازمی است که خیلی به چشم نمی آید ولی می تواند فضای خانه شما را زیباتر کند. بیشتر افراد به دنبال به روز نگه داشتن دکوراسیون منزل خود هستند، از آینه های دکوراتیو و شمعدان و تابلو ها گرفته تا جدید ترین مدل های مبلمان برای ایجاد فضای زیباتر تاثیر گذارند.

به طور معمول شمعدان ها به همراه آینه ها خریداری می شوند. اما تولیدات جدید این قابلیت را دارند که به صورت جدا استفاده شوند و بدون آینه زیبایی را به فضای داخلی ببخشند.

در این مقاله سعی کرده ایم تا به نکات مهم خریداری شمعدان بپردازیم، با ما همراه باشید.

1 – شمعدان مناسب میز ناهار خوری

با توجه به ابعاد میز ناهار خوری باید از شمعدان مناسب آن استفاده کنیم. برای میزهای 8 نفره و 12 نفره از شمعدان های چند شعله استفاده می کنیم. این شمعدان ها به صورت جفت برای دو سر میز قرار می گیرند.

حتما از شمع ها با رنگ مناسب برای داخل شمعدان ها استفاده کنید، رنگ شمع ها تاثیر بهتری در نمای کلی ایجاد می کند.

2 – مکان مناسب برای قراردادن شمعدان

برای خانه های لاکچری شمعدان ها جزء وسایل اساسی در دکوراسیون منزل به حساب می آیند. شاید به ذهن تان خطور کرده باشد که از چند مدل شمعدان برای تزیین منزل استفاده کنید؟ چه نوع شمعدانی می تواند برای مکان مورد نظر شما مناسب تر باشد؟

3 – انتخاب درست شمعدان (طلایی یا نقره ای) ؟

در ابتدا به سبک دکوراسیون منزل خود توجه د اشته باشید. اگر جنس و رنگ لوستری که بالای میز ناهارخوری خود قرار داده اید بلور باشد، پس بهتر است از شمعدان نقره ای برای میز ناهار خوری خود استفاده کنید. برای لوستر با رنگ بژ یا طلایی نیز می توانید از شمعدان برنزی و طلایی استفاده کنید.

دقت داشته باشید ترکیب درست رنگ ها باعث ایجاد آرامش در فضا می شود و ذهن شما را از شلوغی های بصری دور می کند.

برای فضاهای مدرن که بیشتر از رنگ های سفید استفاده می شود استفاده از رنگ نقره ای یا برنزی بیشتر توصیه می شود.

4 – توجه به وزن شمعدان هنگام خرید

فاکتور وزن نیز از دیگر موارد مهم در انتخاب و خرید شمعدان است که رابطه مستقیمی با جنس به کار رفته شده در بدنه دارد.

5 – انتخاب نوع منبع روشنایی

از آنجایی که شمعدان محلی برای قرار دادن شمع می باشد، امروزه مدل های الکتریکی که با اتصال سیم برق روشن می شوند نیز در بازار موجود می باشد.

آشنایی با انواع جنس شمعدان

شمعدان برنجی

جنس برنز و برنج در بسیار شبیه به هم هستند. فلز به کار رفته در هر کدام با یکدیگر متفاوت است.  به لحاظ قیمت محصولات برنزی قیمت بالاتری نسبت به محصولات برنجی دارند. اگر خیلی به خاص بودن وسایل تزیینی استفاده شده در منزل تان اهمیت می دهید. پیشنهاد ما به این است که به سراغ جنس های برنز و برنج بروید.

شمعدان آلومینیومی

شمعدان آلومینیومی یکی از مرغوب‌ترین انواع شمعدان است که از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به شمعدان‌های برنزی می‌باشد و تشخیص آن حتی برای فروشندگان ممکن نیست تا زمانی که یک تکه‌ی آن را برش داده، البته شمعدان‌های آلومینیومی از لحاظ وزنی بسیار سبک‌تر از محصولات برنزی می‌باشد، محصولات دایکاست آلومینیوم از کیفیت بالایی برخوردار هستند و طی سال‌ها رنگ آنها تغییری نمی‌کند همچنین از لحاظ قیمتی به صرفه‌تر می‌باشد.

شمعدان کریستال

همانطور که از نامشان مشخص است، جنس بدنه از کریستال می باشد. شیشه به کار رفته (کریستال) بسیار با کیفیت و شفاف و مقاوم می باشند. اگر به خرید وسایل تزیینی کریستالی علاقه زیادی دارید. پس چه بهتر است که خرید مدل جاشمعی کریستالی را در برنامه خود قرار دهید. در واقع شمعدان های کریستالی با هر مدل دکوراسیونی همخوانی دارند و می توانید آنها را بر روی میز و یا جلوی آینه و کنسول قرار دهید.

شمعدان برنزی

یک جنس بسیار زیبا و در عین حال نسبتاً کلاسیک می باشد. لوازم دکوری ساخته شده از جنس برنز قیمت بالایی دارند. البته طرفداران خاص خود را هم خواهند داشت. چون بسیاری از افرادی که به وسایل دکوری با ارزش و قدیمی اهمیت می دهند، همیشه به سراغ خرید محصولات گران قیمت می روند. فراموش نکنید که اگر قصد خرید جاشمعی برنزی را دارید. حتماً از کیفیت بالای برنز به کار رفته در آن و مرغوبیت این جنس اطمینان حاصل کنید. همچنین در هنگام خرید شمعدان به جنس به کار رفته در آن، ثابت بودن رنگ (به دلیل تماس مستقیم با گرما) طرح شمعدان و تناسبش با محیط، حتما توجه نمایید.

راهنمای خرید شمعدان مناسب پذیرایی

آشنایی با شرکت های تولید کننده شمعدان

کریستال راگاشکا

راگاشکا نام شهری در کشور اسلوونی می باشد. شرکت تولید کننده انواع ظروف کریستالی راگاشکا در سال 1927 تاسیس شد. این شرکت با به کارگیری بهترین صنعتگران به تولید سنتی وفادار می باشد. از دمیدن و برش گرفته تا حکاکی! صنعتگران راگاشکا دقت زیادی را به کار می‌گیرند تا بهترین قطعات و ظروف غذاخوری را بسازند.

کریستال بوهمیا

بوهمیا شیشه ای است که در مناطق بوهمیا و سیلسیا، که اکنون بخشی از جمهوری چک است، تولید می شود. این برند تاریخچه ای طولانی دارد و در سطح بین المللی به دلیل کیفیت بالا در ساخت و زیبایی شناخته شده است.

ظروف شیشه ای چه تفاوتی با ظروف کریستالی دارند؟

ضخامت

ضخامت یکی از مهم ترین اختلافات و تفاوت هایی است که بین شیشه و کریستال وجود دارد. کریستال ها در برابر شیشه بسیار نازک تر هستند، نکته مهمی که باید بدانید این است که نحوه تولید شیشه و کریستال با یکدیگر متفاوت بوده و همین مسئله باعث می شود تا کریستال شکننده تر از شیشه شده و همچنین مستعد خراش نیز شود.

شفافیت

تفاوت دیگری که بین شیشه و کریستال وجود دارد، در شفافیت می باشد. در شیشه به دلیل مواد اولیه ای که در تولید آن به کار می رود (آهک سود دار) در زمانی که رو به روی نور قرار می گیرد، همچنان مات و تیره است.
از سوی دیگر کریستال به خاطر ظاهر شفاف خود به همین برای تولید محصولات زینتی اهمیت بسیار زیادی دارد، نظیر انواع لوستر، شمعدان، جواهرات، ظروف پایه دار و….
هر چه مقدار سرب در فرایند تولید بلور و کریستال بالاتر باشد، به همان اندازه نیز شاهد وضوح و شفافیت بیشتری در محصول نهایی خواهیم بود و شما می توانید بر اساس میزان شفافیت اختلاف و تفاوت بین کریستال و شیشه را به راحتی متوجه شوید.

وزن

برای تولید کریستال از سرب استفاده می شود و به این دلیل که سرب یک فلز متراکم است، در نتیجه وزن کریستال نسبت به شیشه بیشتر بوده و به همین دلیل اگر شیشه و کریستال را در دست خود بگیرید، متوجه تفاوت وزن این دو خواهید شد. در واقع یکی از سریع ترین راه ها برای متوجه شدن تفاوت بین شیشه و کریستال بر اساس وزن این دسته از محصولات است.

نتیجه گیری

بیشتر افراد برای ایجاد فضایی رمانتیک از شمع ها استفاده می کنند به کمک شمع میتوان فضایی شیک و رمانتیک درست کرد. با بررسی سبک دکوراسیون منزلتان و رنگ های به کار برده شده در آن می توانید شمعدان مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مشاهده انواع شمعدان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *