دکوراسیون داخلی

معرفی انواع میز و کاربرد آن ها

معرفی انواع میز

همه ما به دنبال زیبایی هستیم و دوست داریم منزلی با طراحی داخلی و دکوراسیون زیبا داشته باشیم. استفاده از انواع میزها و استند ها می تواند به ما کمک کند تا چیدمان بهتری برای فضای داخلی منزلمان طراحی کنیم.با توجه به اینکه میزها دارای انواع مدل های مختلفی هستند، شما می توانید با سلیقه خود آن ها را انتخاب کنید. میزها دارای کاربرد های زیادی هستند. با توجه به کاربرد آن ها، هر میز را در دسته بندی مشخصی قرار می‌دهند. در کنار کارایی، زیبایی میز نیز در دکوراسیون داخلی خانه دارای اهمیتی خاصی است. در ساخت انواع میز از چوب، فلز، پلاستیک، ام دی اف و … استفاده می‌شود.

میز تلویزیون

یکی از انواع میز منزل، میز تلویزیون است که در سالن پذیرایی گذاشته می‌شود و بیش از سایر میزها در معرض دید قرار دارد. میز تلویزیون را می توان در انواع پایه دار و دیواری تهیه کرد. در طراحی داخلی منزل سبک های متفاوتی وجود دارد که نه تنها نوع چیدمان وسایل را شامل می شوند بلکه ظاهر وسایل را تغییر می دهند و هر سبک ظاهر خود را دارد و با توجه به آن باید وسایل منزل را خریداری کرد. امروزه با مدرن شدن طراحی فضای داخلی و لوازم منزل، میزهای تلویزیون از مدل های سنتی فاصله گرفته و نمایی مدرن و دکوراتیو پیدا کرده اند. بنابراین میز تلویزیون به زیر شاخه های کلاسیک، مدرن و سنتی دسته بندی می‌شود.

معرفی میز تلویزیون

خرید میز آینه کنسول در مشهد

یکی از وسایلی که باعث می شود دکور خانه شما زیباتر شود، میز آینه کنسول است. این میز می تواند در بخشی از سالن پذیرایی قرار گیرد و همراه آینه کاربردهای بیشتری نیز خواهد داشت. بر روی آن می توانید گل و گیاه، تابلوهای نقاشی، کتاب و انواع دکوریجات را قرار دهید.

معرفی میز آینه کنسول

خرید میز جلو مبلی در مشهد

میز جلو مبلی یکی از لوازمی است که همه سالن های پذیرایی به آن نیاز دارند. قبل از خرید میز جلو مبلی باید به سبک و چیدمان منزل و فضایی که باید آن را قرار دهید، دقت کنید. میز جلومبلی بین 35 تا 45 سانتی‌متر می باشد و چیزی که مشخص است این که نباید از 60 سانتی‌متر فراتر برود. برای سالن پذیرایی بزرگ، دو میز جلو مبلی کنار یکدیگر را در نظر بگیرید. اگر سالن پذیرایی‌تان زیادی بزرگ است، باز هم می‌توانید به تعداد آن اضافه کنید.

معرفی میز جلو مبلی

میز خاطره کنار سالنی

یکی از وسایلی است که مناسب نگهداری خاطره های شاد و غمگین شما می باشد. با انتخاب و خرید یک میز خاطره برای کنار سالن پذیرایی خود می توانید قاب عکس های قدیمی و جدید خود را قرار داده و برای جذابیت میز خاطره می توانید از شمعدان یا آباژور استفاده کنید.

معرفی میز خاطره

میز ناهار خوری

میز ناهارخوری است که به تازگی به یکی از ملزومات چیدمان خانه بدل شده و همان طور که از نام آن مشخص است برای صرف غذا استفاده می شود. جنس آن از چوب، پلاستیک، شیشه، فلز و … می باشد. میز ناهارخوری در ابعاد مختلف (2 نفره تا 12 نفره) تولید می شود. جای میز ناهارخوری در اتاق پذیرایی، گوشه ای از نشیمن یا آشپزخانه است.

معرفی میز ناهار خوری

میز پاتختی (اتاق خواب)

اتاق خواب، مکانی است که باید بتواند موجبات آسایش و آرامش شما را فراهم سازد و وسایلی مانند میز پاتختی هم باید بتوانند در کنار دیگر وسایل اتاق، همین امر مهم را عملی سازد. میز پاتختی علاوه بر جنبه‌‌ی تزئینی جنبه کاربردی هم دارد. شما می توانید لوازم ضروری و مورد نیاز خود را در آن نگهداری کنید.  

معرفی میز پاتختی

میز استند

واژه استند از کلمه لاتین STAND به معنای ایستادن گرفته شده است. امروزه استندها دسته‌ای از ملزومات ساختمان و وسایل مورد نیاز ساختمانی هستند که در اماکن مختلف از جمله خانه ها، ادارات و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. استند چوبی به دلیل زیبایی و کیفیت بالا از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اغلب آن ها نیز از جنس ام دی اف، پی وی سی یا چوب های طبیعی ساخته می شوند.استندها میزهایی با ارتفاع نسبتا بیشتری هستند و کاربردهای متفاوتی دارند، اما در بیشتر مواقع این میزها کاربرد تزئینی دارند و برای قرار دادن لوازمی همچون گلدان، قاب عکس، مجسمه و اکسسوری‌ها به کار می‌روند.یکی از راه‌های جان بخشیدن به فضای خانه و ایجاد صمیمیت، قرار دادن یک استند چوبی در فضای خالی کنار مبل‌ها است.

معرفی میز استند

نتیجه گیری

در فضای دکوراسیون داخلی میزهای زیادی برای زیبایی فضا داخلی مورد استفاده قرار می گیرند که از نظر کاربردی هم می توانند بسیار مفید و کارآمد باشند. همان طور که قبلا اشاره کردیم در ساخت آن ها معمولا از چوب، فلز، ام دی اف و … استفاده می شود. میزها می توانند هم از نظر کاربردی و هم زیبایی شناسی تاثیر قابل توجهی در زیبایی فضای دیداری داخل منزل و  طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *